Rehber Rüyalar – Rüyaları Hatırlama Olumlaması

İyi bir rüya ustası olmanın ilk adımı, rüyaları hatırlamaktır. Neden bazılarımız her gece en az 5-6 rüya gördüğümüz halde, uyandığımızda hiç birini hatırlamayız?

Seminerlerimde en çok üzerinde durulan konudur;

“Ben hiç rüya görmüyorum”

“Hayır, görüyorsunuz ama hatırlamamayı seçiyorsunuz” dediğimde şaşırıyorlar. Bunun kendi seçimleri olmadığı düşünüyorlar. Biraz konuştuğumda çoğunluğun (rüyayı hatırlamayanların) daha önce yaşadığı bir deneyim çıkıyor karşıma. Kimisi yıllar önce gördüğü bir rüyadan sonra uyanık yaşamında olan olumsuz olaylar nedeniyle artık rüya hatırlamayı istemiyor. Böylece sorumluluk almak zorunda da kalmıyor. Kimisi de, gördüğü rüyanın yanlış yorumlanması nedeni ile bilinçaltına ekilen o olumsuz yorumları hayatına çekiyor ve bu durum rüyalara olan güvenini sarsıyor. Rüyaların sadece bilinçaltı kaynaklı olduğunun söylenmesi insanların rüyalarını hatırlamasına, paylaşmasına ve üzerinde düşünmesine engel oluyor. Bunların dışında, çok yorgun yatağa uzandıysak, rüyalarımızı hatırlamak konusunda gereken kararlılığa sahip değilsek, zihnimiz her gün ya da o gün geçenlerin peşinde ise sabah uyandığımızda rüyamızı hatırlamayı bırakın, dinlenmiş bir bedende bile uyanmak mucize olur.

Farkındalık Çalışması

Gün içinde nerede olursanız olun, bir an durun. Beş on dakika neler hissettiğinizin, neler düşündüğünüzün neler duyduğunuzun farkında olun. Bedeninizin, zihninizin, ruhunuzun sesini duymaya çalışın. Etrafınıza bakın, çevrenizdeki nesnelerin ayrıntılarına, insanlara, onların tepkilerine, yüzlerindeki değişimlere. Her şeyin farkında olun.

Sonra gözlerinizi kapatıp bu sahneleri zihninizden tekrar geçirin. Renkleri, kokuları, hisleri, yüzleri, tatları, sesleri…tam olarak ne kadarını hatırlayabiliyorsunuz gözden geçirin. Sonra çalışmayı bitirin.

“Rüyalarımın Bilgeliğine Güveniyorum…”

İYİ BİR RÜYA HATIRLAYICISI OLMAK İÇİN;

  • Rüyalarla ilgili inançlarınızı değiştirin.
  • Rüyalarınıza güvenin.
  • Rüyaların içinizdeki kaynaktan, bilen tarafınızdan geldiğini bilin.
  • Her rüyanıza değer verin. Teşekkür edin.
  • Rüyalarla ilgili olumsuz cümleler kullanmayın. “rüyalarımı hatırlamıyorum” “çok kötü bir rüyaydı” gibi.
  • Rüya günlüğünüzü başucunuzdan ayırmayın.
  • Gün içinde en az 20-25 kere aklınıza geldikçe “rüyalarımı hatırlıyorum” deyin.
  • Uyku öncesi dinlenmiş bir beden, zihin ve ruh ile yatağa uzanın. Bunun için uyku öncesi motivasyon çalışmalarını yapın.
  • Dua edin, meditasyon yapın, ılık bir duş alın ve nefes tekniğini uygulayın.
  • Rüya çemberi ve Farkındalık çalışmasını yapın.
  • Uyanır uyanmaz yataktan kalkmadan önce rüyanızı zihninizde canlandırın.
  • Yatağınıza uzandığınızda sadece 3.gözünüze (iki kaşın arası) odaklanarak güzel ve olumlu şeyler düşünün.
  • Hayatınızda neşeye ve sevince yer açın. Mutlaka işin dışında kendinize vakit ayırın.
  • Rüyalarınıza inanın.
  • Hatırlama olumlamasını yatmadan hemen önce okuyun.

Hatırlama olumlaması her sabah kalktığınızda ve her akşam yatmadan önce okumanızı öneriyorum. Bilinçaltındaki eski rüya hatırlamayla ilgili arşivlerin değişmesi için bu çok önemli.

Rüya Hatırlama Olumlaması

Her gece yatağıma uzandığımda, tüm bedenim ayaklarımdan başlayarak gevşediğini hissederim. Hatırlarım, açık ve berrak bir biçimde. Huzur içinde yatağıma uzanır, uykudaki yaşamın bana sunacağı armağanları almak için hazırlanırım. Bilinçaltımın ve ruhumun iş birliğinde tüm gücün benim elimde olduğunun bilincinde olarak gözlerimi kapatır, kendimi berrak, akıcı, net rüyalarıma bırakırım. Hatırlıyorum, açık ve berrak bir biçimde. Rüyanın içinde, gördüğüm rüyanın farkında olduğumu bilir ve sabah uyandığımda aldığım armağanları hatırlar, uyanık yaşamıma aydınlık adımlarla ilerlerim. Uyanık bir sakinlik içindeyim. Hatırlıyorum, gördüğüm sembollerin anlamlarını ve o sıradaki duygularımı. Tüm sesleri, kokuları,renkleri, sayıları ve anlamlarını hatırlıyorum. Hayatımı açık bir zihinle planlayabiliyorum. Sezgilerim ve ilhamlarım bana yol gösteriyor. Her sabah uyandığımda, başucunda duran defterime rüyalarımı yazarım. Uykunun ve uyanık yaşamın işbirliği içinde keyifle yol alırım. Bütün bir gece uykunun keyfini çıkarırım. Rüyalarım içsel dünyamın bir tiyatrosudur. Sabah uyandığımda kendimi dinlenmiş ve zinde hissederim.

Rehber Rüyalar – Işık Elçi

About these ads

5 thoughts on “Rehber Rüyalar – Rüyaları Hatırlama Olumlaması

  1. Hatırlamak istemediğimiz halde hatırlıyorsak ne yapmalı peki? Hatırlamak istememe nedenim, sabahları yorgun kalkmama neden olmaları ve sol gözümü rahatsız ediyor olmaları….Teşekkürler.

  2. Merhaba, çoğu insanın rüyalarını hatırlamak istememelerinin nedeni gündüz yaşamında zaten bunlarla yüzleşiyor olmalarıdır. Gündelik yaşamdan kaçmaya çalışmak işten eve koşarak kapıdan içeriye zar zor kendimizi atmaya benziyor. Ne var ki düşüncelerimizden kurtulmamızın çözümü kaçmak değil. Sorununuzu çözmeye yardımcı olabilecek bir cevap veremiyorum. Tam tersine akan enerjinizi bloke eden inanç kalıplarınızla yüzleşmeniz iyi olurdu. Tabi bu gerçekten isterseniz olabilir. svg

  3. Haklısınız kaçmak çözüm değil, kaçmak benim de tercihim değil ancak anlam veremediğim şeylerin neresiyle nasıl yüzleşeyim?

    Gördüğüm rüyaların beni yormak ve meşgul etmek dışında bir işlevleri yokmuş gibime geliyor ne yazık ki.

  4. ne yalan söyliyeyim ben inanıyorum hatta benim ajandam var gördüğüm rüyayı oraya kaydediyorum sonra anlamına bakıyorum neredeyse hepsi oluyor size bunu tavsiye ederim sadece inanın

  5. ben hatırlamıyorum bunun için deneyeceğim inşallah olumlu olur …. teşekkür ederim…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s