SEÇİM SENİN

Soru: Tanrı ile birmiş gibi davranmanız topluma ve inançlarına aykırı düşmek anlamına gelmiyor mu?

Elbette bunun bir seçim meselesi olduğunu söylememe gerek yoktu. Seçim çoğumuz için “İşte bunu ben seçtim, şu ise bana hoş gelmedi onu da bir daha hiç ulaşmamak üzere geride bıraktım” demesi anlamına geliyor. Bize sunulduklarında onları rahatça eleyerek hatta tam bilinçlilik halinde kararlarımızı verdiğimizi savunuruz. Zihnimiz, hayatımıza hakimiyet içinde  olduğumuz fikrine bizi oldukça alıştırmıştır. Seçimleri yaratır, onları hayatımıza çekerek aralarında en çok beğendiklerimizi yanımızda taşırız.

Seçim anlam olarak yukarıda geçtiği gibi ifade edilse de buna farkındalık eklenmelidir. Seçim, seçimin kendisi olmalıdır. Örnek vermek gerekirse; gece ile gündüz arasında bir seçim yapmam gerekseydi ben sadece hoşlandığım için gündüzü seçmeyecektim. Gündüzü seçerken geceyi reddetmekten kaynaklanan sevgisizliği yansıtmamalı, onu da seçebileceğimi bilecek bir karar vermeliyim. Bu da bir seçim olacaktı ama tek yanlı olmadığından pozitif olacaktı. Aradaki fark terk edilene duygusal bir reddediş yaratmamaktır. Sorduğunuz soruya gelince, buna artık seçim değil farkındalık adını vermek istiyorum. Ben iki seçimin de hayrıma olacağını bilerek önceden yaptığım “Tanrıdan ayrı oluş” deneyimini bitirmek istedim. Bundan böyle “O”nunla bir olduğumu deneyimleme yolundayım. Ancak bir öncekini reddetmeyerek. Sebebin, bizlere ezberletilen öğretiler olduğunu aklımızdan çıkartmaz isek otomatikleşmiş halde yaptığımız seçimlerin altında dualitenin ve birinden uzakta durma isteğinin yer aldığını görebiliriz. Bir tutuma ne ölçüde negatif duygular besliyorsak o kadar karamsar bir yaşam içine gömülüyoruz. Çevremizdeki insanlarda bitkinlik, isteksizlik ve dahası sevdiği şeyler ile sevmediği şeyleri üstüne basa basa birbirinden ayrı tutma çabasının en şiddetli halini görüyorum. Özellikle “Bunu neden sevmiyorsun, belki de faydasını göreceksin” dediğimde çoğu kişi, bu benim seçimim diyerek işin içinden çıkıyor. Elbette kimseye olmadığı bir şeyi yaptırmaktan bahsetmiyorum. Seçimdeki farkındalığın ince hallerini göstermeye çalışıyorum. Bu özellikle dini inançlarımızda ve taraftarı olduğumuz siyasi partiler ya da futbol takımlarına bakışımızda daha da ilginçleşiyor. Bir taraftar olmanın eğlencesini aşan şekilde diğer takımın tüm özelliklerini seçim adı altında reddediş haline kadar varıyoruz. Oysa seçim sevgi ile yapıldığında kaleden kaleye top koşturan kişileri takım değil birey bazında da izleyebiliriz. Böylece hangi taraf gol atarsa sevinebiliriz. Oysa “Onlar” adı altında kategorize ettiğimiz takım adına sevinmek işimize gelmez. Buna seçim deriz ve işin içinden çıkarız.

Din konusunda oldukça çok örnek verilebilir. İsa, Muhammed ya da Buda ayrımı yapmadan hepsinin kardeş olduğunu savumuyorum yalnızca. Çünkü bu bizi “Evet onların kardeş olduğu bilinen bir gerçektir” fikrine kadar getirir-en azından ortak paydada insan oldukları için. Bunda şaşılacak bir şey yoktur. Ben tüm bunların yanında, gerektiği zaman İsa’yı ya da Muhammedi de ibadete katabileceğimizi birbirinin yerine ikame edebileceğimizi savunuyorum. Bu pek çok kişinin hoşuna gitmese de seçimin farkındalığının nasıl etki ettiğini göstermem açısından iyi bir örnektir. Sanırım “Ne olursan ol gel.” diyen kardeşimle aynı dili paylaşıyorum. Herşeyi bir öğreti ya da kişinin bakış açısından görmektense başkasının öğretilerini ya da bakış açılarını denemeniz gerektiğini tavsiye ediyor gibi görünmek istemem. Tüm bunları size empoze etmek işim değildir ve farkındalık da bu değildir. Bunun olabilirliği hissini yaşamanız gerektiğini, dilediğinizde uyum göstererek diğerinin de kabına akmaya hazır hissetmenizi söylüyorum.  Bu şekilde yaşamak en büyük eğlence olacaktır.

Tanrı ile bir olmak farkındalığımdır. Bu sunulan seçenekler  arasında gidip gelmek değildir. Birinden hoşlanırken diğerini dışlamak değildir. Sadece, kaba ait olmamak demektir. Su her kaba dökülebildiğinden akıp gidebilir. Ya biz!

e®din©

Bir Cevap Yazın

