Dr.Usui’nin Reiki Teknikleri ♣ Gassho Meditasyonu ve Joshin Kokyuu-Ho Nefes Alma Tekniği

white_horse_shogun

 

Rüzgar ve denizin sakin olduğu bir günde geminin kaptanı her zamankinden daha çok dikkat eder.

-Meiji İmparatorun Şiirlerinden-

  Reiki ile başlangıçta sistemimiz içerisinde böylesi bir enerjinin akmasını yadırgayabilir, zamanla yoğunluğunu hissedemez hale gelebiliriz. Size de aynısı oluyorsa bilin ki bir çok teknikle bunun üstesinden gelip kendinizi daha farklı bir kıvamda bulabilirsiniz. Bu teknikleri “Dr.Usui’nin Orjinal Reiki El Kitabı”nda Gassho (iki elin bir araya gelmesi) pozisyonu, Reiju (ruhun görünmesi), Chiryo (tedavi uygulama) ve beş Reiki prensibine dayandığını söylüyor.

Bu açıklamadan sonra Dr.Usui’nin çalışma sistemini inceleyelim. Japonya’da Reiki’nin gelişimi politik açıdan Meiji dönemi (1868-1912) büyük reformların yapıldığı, eski adetlerin yıkılıp yerlerine yenilerinin konulduğu bir döneme rastlamaktadır. Yani şimdi bizim Milenyumun başında yaşadıklarımıza benziyor. Biz eminiz ki Japonya’nın içinde bulunduğu gelişme hareketleri çerçevesinde Reiki’yi ezaya uğratmaktan Dr.Usui’nin politik bağlantıları ve o zaman ki Reiki uygulayıcılarının yüksek sınıftan kişilerin oluşturmuş olması kurtarmıştır. 1929 tarihli bir makaleye göre, Tokyo Bankası’nın Başkanı bile bir Reiki uygulayıcısıydı. Dr.Usui’nin Reiki toplantılarında, katılımcılar şiirler okur, Dr.Usui’nin yaptığı konuşmaları dinlerlerdi. O çok esprili ve hayat dolu bir insandı. Birçok kimse ona dokunup akan enerji ile bağlantı kurarlardı. Dr.Usui katılanlara Reiki’nin nasıl oluşup, nasıl kullanıldığından söz eder, önemli noktaları vurgulamak için tarihler kullanırdı. Sonra bu toplantıların sonunda Gassho meditasyonu ve nefes alma tekniği olan Joshin Kokyuu-Ho uygulaması yapılır, daha sonra ise birbirlerine şifa verirlerdi.

GASSHO MEDİTASYONU

Japonya’da Gassho sözcüğü “iki elin birleşmesi” anlamına gelir. İki elinizi kalp merkezinde birleştirerek Gassho uygulaması yapabilirsiniz. Gassho Meditasyonu sırasında burnunuzdan nefes alıp, ağzınızdan verin. Gözlerinizi kapatıp rahat bir pozisyonda bir sandalyaye veya yere bağdaş ya da yarı bağdaş kurarak oturun. Belinizi dik bir şekilde mümkün olduğu kadar bükmeden tutun. Gerekiyorsa sırtınızı bir yastıkla destekleyin veya duvara dayanın. Aslında yatarak bile yapılabilir, zaten bir kere alışmışsanız her yerde ve her zaman gözleriniz açık da olsa, kapalı da olsa kolaylıkla medite olabilirsiniz. Medite olabilirseniz her faaliyetiniz mutluluk ve huzurla dolar. Mümkünse enerjiyi içinizde tutmak için gözlerinizi kapatın. Genellikle hep çevreye bakınma alışkanlığımız vardır ve her şeye göre koşullanırız. Bunlar zihnimizi dağıtır, bilinçsiz bir duruma sokar.

Nefesin bedeninize girmesini sağlayın. Nefesi düzenlemeye gerek yok. Karnınıza doğru derin nefes alın. Elinize karnınıza koyup o bölgeye doğru nefesi indirerek karnınızı şişirin, nefesi verirken karnınızı içeri çekin. Hergün bu alıştırmayı yaparsanız kısa sürede alışırsınız. Gassho meditasyonunun amacı uygulayıcının enerjisini artırmak ve meditatif bir hale sokmaktır. Kural çok basittir; dikkatinizi, birleştirmiş olduğunuz ellerinizin orta parmakları üzerine odaklayın ve her şeyi unutun.

Ezoterik Budizm’de sol el, ay, sağ el ise güneşle bağlantılı sayılmaktadır. Her bir parmak beş elemandan birisini temsil etmektedir;

  • Başparmaklar              boşluğu
  • İşaret parmakları      havayı
  • Orta parmaklar           ateşi
  • Yüzük parmakları      suyu
  • Küçükparmaklar        toprağı temsil eder.

Bunların yanısıra Ezoterik budizme göre parmak uçları da belirli nitelikleri ifade eder;

  • Başparmaklar            anlayışı,
  • İşaret parmakları    eylemi
  • Orta parmaklar         benimsemeyi
  • Yüzük parmakları    algılamayı
  • Küçükparmaklar      şekli ifade eder.

Meditatif açıdan, ellerimizi birleştirdiğimiz zaman güneş, ay ve bütün elemanlar bir araya gelirler. Dikkatimizi orta parmaklarımıza odaklayarak meditasyonun ateş kavramını vurgulamış olur, yani bilinçsiz elemanları yakma bilinci kazanırız. Parmak uçlarınız aynı zamanda birçok sinir ucu ve meridyeni de barındırır. Orta parmakta biten meridyen, el meridyeninin dış zarıdır. Göğüsten kolun orta kısmına, bileğe, el ayasına geçer. Meditasyon sırasında elleriniz yorulursa yavaşça indirip, dizlerinizin üzerinde dinlendirebilirsiniz. Dikkatinizi, orta parmakların birleştiği yerde odaklamaya devam edin.

thumbnailJOSHİN KOKYUU-HO NEFES ALMA TEKNİĞİ

Japon terimi Joshin Kokyuu-Ho, “ruhu arındırmak için nefes alma egzersizi”, enerjinizi güçlendirmek için uygulanan bir nefes alma tekniğidir. Bilinçli olarak evrenden gelen enerjiyi içinize çekip onu Tanden‘inizde (Çince: tantien veya dantien, göbekten iki üç parmak aşağısı) biriktirmeyi öğretir. Böylece enerji ellerinizden akacaktır.

Nefesi burnunuzdan çekerken, Reiki enerjisini taç çakranızdan içeri aldığınızı hayal edin. Enerjiyi, Tanden’inize doğru çektiğinizi düşünün. Nefes, Tanden’inize ulaştığı zaman, kendinizi sıkmadan birkaç saniye orada tutun. Kendi ritminizi bulun ve nefesin bütün bedeninize yayıldığını hayal edin. Sonra nefesi ağzınızdan verin, enerjinin parmak uçlarınıza, ellerinize, ayak parmaklarınızın ucuna ve ayak çakranıza yayıldığını düşünün.

Bu teknik Reiki enerjinizi artıracak ve kendinizi, enerji için kanal olan ince bir bambu kamışı gibi hissetmenizi sağlayacaktır. Bunu uygularken, enerjinin size ait olmadığını fark edecek, hayattaki herşeyle birlikte atan nabız gibi bir güç olduğunu düşüneceksiniz. Uygulama yaptıkça, kendi kişisel enerjiniz olduğunu düşünmüş olduğunuz gücün eritip sizin akıl-beden sisteminizdeki evrensel enerji ile birleştiğini göreceksiniz. Sonra öyle bir noktaya geleceksiniz ki evrenin evrenin nerede bittiği, “ben”in nerede başladığı çizgiyi anlamak zorlaşacak.

Bu tekniği, özellikle Reiki’ye yeni başlayanlara öğretmek çok zevkli oluyor. Genellikle herkes enerjiyi hissedip, görebilecekken yeni başlayanlar nedense birden çok fazla şey bekleyip hissedemiyorlar, çünkü henüz duyarlı değiller. Ancak benim deneyimlerimde, bu tenkniğe kimse direnemiyor!

Tanden’in yeri konusunda tam olarak emin değilseniz, aşağıdaki şu egzersiz yoluyla bulabilirsiniz. Merkezi bulma, uzak doğu dövüş sanatlarında oldukça sık kullanılır. (Bazı kişiler tanden’in ikinci çakraya benzediğini söylerler, bazılarına göre ise müstakildir ve çakra sistemi ile bağlantısı yoktur)

Olumsuz Etki : Yüksek tansiyon sorunlu kişiler ve hamile kadınlar bu uygulamayı yapmamalıdır. Ayrıca uygulama sırasında baş dönmesi hissedildiği anda derhal bırakılmalıdır.

Tanden’in tespit edilmesi:

  • Ayak ve omuzlarınız aynı hizada olacak şekilde dik olarak ayakta durun.
  • Birkaç kez derin nefes alın
  • Bedenizdeki bütün gerilimi atıp, güzel şeyler düşünmeye çalışın
  • Ağzınızı hafifçe açın
  • Burnunuzdan nefes alırken dilinizi damağınıza dayayın, nefes verirken dilinizi serbest bırakın
  • Dikkatinizi alt bedeninize verirken dizlerinizi hafifçe bükün
  • Aşamaları çok çok yavaş yapın
  • Birden alt göbeğinizi farkına varacaksınız. Orası varlığınızın merkezidir
  • Şimdi nefes alma tekniğine başlayın
  • Tek elinizi veya ellerini alt göbeğinize koyarak nefes alıp verirseniz, o bölgeye doğru nefes alıp vermeniz daha kolaylaşacaktır.

Nefes alıp vermek, sadece, hava denilen gazların karışımını solumak değildir. Modern tıpta, her bir hücrenin nefes aldığı kabul edilmektedir (Ağır yanık vakalarında olduğu gibi) Eğer bu ifade doğru olmasaydı ölürdük. Bütün ezoterik disiplinlerde Ki, Chi, Prana veya ne şekilde adlandırırsanız onu, ciğerlerimiz ve derimizle soluruz.

Eskiden Hint fakirleri veya zamanımızın nefes ustaları, bedenlerini yemek yemeden yaşatabilmektedirler(bazı “fakir”ler uzun süre nefes almadan da durabilirlerdi). İyi bir kondüsyona sahip olan kişiler hiçbir sorun çıkmadan altı hafta oruç tutabilirler. Bedenimizi canlı tutmak için çok az bir yemek de yeterli olabilir. Bedenimizi gerekli yakıtla desteklemek için gereken şey, yaptığımız hareketlerdir.

Ancak ben, yemek yememenin veya nefes almamanın, o kadar da önemli olduğunu düşünmüyorum. Ciğerlerimiz hava, midemiz yemek dolu iken de fevkalade iyi sayılırız. Bizi saran süptil enerjiyi daha etkin bir şekilde kullanabilmek için nefes alma egzersizlerinin ve biraz oruç tutmanın yararı olabilir. Ruhsal yolda ne kadar çok gelişme kaybedersek, açık bir zihin ve arıtılmış bir kalp sahibi olmak için de o kadar çok miktarda süptil yakıtımız olur. Süptil enerjiyi çekmek için, karnımıza, Tanden’e doğru derin soluk almalıyız. Tanden’e doğru soluk alma konusunu, bir sonraki “Baştan kalbe ve kalpten karına” adlı bölümde ayrıntılı olarak işleyeceğiz.

Ruhu Arındırmak İçin Nefes Alma Tekniği

Ön Alıştırma

  • Rahat ve dik bir şekilde ayakta durun
  • Bir iki kez derin nefes alın. Bedeninizdeki gerilimi atın ve güzel şeyler düşünmeye çalışın. Ağzınızı hafifçe açın, burnunuzdan nefes alırken dilinizi damağınıza dayayın, ağzınızdan nefes verirken dilinizi serbest bıran
  • Dikkatinizi alt bedeninize verirken dizlerinizi hafifçe bükün. Aşamalarını çok çok yavaş yapın. Birden alt göbeğinizin farkına varacaksınız.

Temel Alıştırma

Burnunuzdan soluk alarak Reiki enerjisini taç çakranızdan içeri çektiğinizi hayal edin. Enerjiyi alt bedeninizdeki Tanden’e doğru çekin. Nefes Tanden’e ulaştığı zaman birkaç saniye orada tutun, nefesin genişlediğini, bütün bedeninize yayıldığını düşünün. Sonra ağzınızdan nefes vererek enerjinin parmak uçlarınıza, el çakralarınıza, ayak parmaklarınızın ucuna ve ayak çakralarınıza ulaştığını hayal edin.

 

Tüm Yönleriyle Reiki -Walter Lübeck * Frank Arjava Petter * William Lee Rand

 

 

Reklamlar

2 thoughts on “Dr.Usui’nin Reiki Teknikleri ♣ Gassho Meditasyonu ve Joshin Kokyuu-Ho Nefes Alma Tekniği

  1. Merhaba Hanife Hanım, Bu meditasyonlarda zaman ön görerek bir açılım yapmak biraz zor, şöyle ki ben kendimden örnek verirsem, bu meditasyonları günlük yaşamamı adapte ettim diyebilirim. Siz de Reiki ile çalışırken bu çalışmaları aklınıza getirip “bu meditasyon benim için doğru mu, yapmalı mıyım” diyerek iç sesinize kulak verin, daima aklınıza düşen ilk şeye yönelin. İç sesinize güvenin ve soruyu sorduktan sonra bekleyin cevap size bir şekilde kendini hissettirir. İçinizden bir ferahlama yükselirse, bir onay duygusu belirirse bu meditasyona yönlenin, birkaç defa deneyin, hayatınıza nasıl bir açılımı olduğunu gözlemleyin. Bu gözlemlerinizi dikkatli izleyin; mesela, kendinizi nasıl hissettiriyor? çevrenizi nasıl algılayamaya başladınız? olaylarlar size nasıl sunuluyor ve siz nasıl tepkiler vermeye başladınız, duygularınıza yönlenin, huzur mu hissediyorsunuz? öfke mi çıkıyor içinizden, içinizdeki sevgiyi dışarıya nasıl yansıtıyorsunuz?
    Sonuç itibariyle, kendi kendinizle özvarlığınıza bir yolculuk içinizdesiniz, herşey doğru, düzgün, güvenli, emniyetli ve sevgi doludur, kuşku duymadan ilerlerseniz kendi sınavınızın farkında olacağınıza eminim. Tüm Sevgilerimle&Sevinç

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s