Sürekli Dinginlik: Zhiné

Başarılı bir rüya yogisi karmik duyguların rüzgarıyla savrulmaktan ve rüyada kaybolmaktan kaçınmak için şimdide yeterince kararlı olmak zorundadır. Zihin sakinleştikçe, rüyalar daha uzun, daha az bölünmüş ve daha kolay anımsanır bir hale gelir ve berraklık gelişir. Bizi dikkat dağınıklığı ve mutsuzluğa çeken alışılmış duygusal tepkilerle taşınmaktan giderek korunduğumuzu fark ettikçe uyanık yaşam da eşit derecede gelişir, mutluluğa götüren ve ruhsal yolculukta bizi destekleyen olumlu özellikler geliştirebiliriz.

Tüm yogik ve ruhsal disiplinler, konsatrasyonu geliştiren ve zihni sakinleştiren bazı uygulama biçimleri içerir. Tibet geleneğinde, bu uygulamaya sürekli dinginlik (zhiné) denir. Kararlılığın geliştirilmesinde üç evre olduğunu kabul ederiz: güçlü zhiné, doğal zhiné ve mutlak zhiné. Zhiné, bir nesneye zihinsel olarak odaklanmayla başlar  ve konsantrasyon yeterince güçlü olduğunda nesne olmaksızın odaklanmaya geçer.

Uygulamaya beş noktalı meditasyon duruşunda oturarak başlayın: bacaklar çaprazlanmış, eller avuç içleri yukarıda ve biri diğerinin üzerine yerleştirilmiş biçimde meditasyon pozisyonunda  kucakta katlanmış, baş, boynu doğrultucak biçimde hafifçe aşağı eğik ve gözler açık. Gözler çok açık ya da çok kapalı değil, gevşek olmalıdır. Konsantrasyon nesnesi ne yukarıda ne de aşağı, gözlerin doğrudan bakabileceği şekilde yerleştirilmelidir. Uygulama süresince, zihni tek noktalı bir şekilde nesne üzerinde tutarken, hareket etmemeye, hatta yutkunmamaya ya da göz kırpmamaya çalışın. Göz yaşları yüzünüzden aksa bile hareket etmeyin. Solunumun uzun ve doğal olmasını sağlayın.

Genel olarak, bir nesneyle uygulama yapmak için, konsantrasyon nesnesi olarak Tibet A harfini kullanırız. Bu harf bir çok sembolik anlama sahiptir ama burada yalnızca odağın gelişimi için bir destek olarak kullanır. Başka nesneler de kullanılabilir – Latin alfabesinin A’sı, bir imge, bir mantranın sesi, soluk – neredeyse her şey. Ancak size esin vermeye yarayacağı için kutsalla bağlantılı bir şeyler kullanmak iyi olur. Ayrıca, nesneler arasında değişiklikler yapmak yerine her uygulamanızda aynı nesneyi kullanmaya çalışın; çünkü süreklilik uygulamanın bir desteği olarak iş görür. Bedenin dışında fiziksel bir nesneye odaklanmak da daha tercih edilen bir şeydir, çünkü amaç dışsal nesnelerin ve er geç rüyadaki nesnelerin algılanması sırasında kararlılık geliştirmektir.

Tibetçe A harfini kullanmak isterseniz, bunu yaklaşık yedi-sekiz santimetre kare büyüklüğünde bir kağıt parçasına yazabilirsiniz. Geleneksel olarak, bu harf beyazdır ve beş ortak merkezli renkli daireyle çevrelenmiştir: A’nın doğrudan arka planı olan ortadaki daire çivit mavisidir; çevresinde mavi bir daire, sonra yeşil, kırmızı, sarı ve beyaz daire bulunur.  Uygulama için oturduğunuzda kağıt parçasını göz düzeyinde kağıdı desteklemeye yetecek uzunlukta bir çubuğa bantla tutturun ve dik durmasını sağlayacak bir temel oluşturun. Bunu A harfi gözlerinizden yaklaşık kırkbeş santimetre uzakta olacak biçimde yerleştirin.

İlerlemenin birçok işareti uygulama süresince ortaya çıkabilir. Konsantrasyon güçlenip uygulama dönemleri uzadığında, bedende garip duyumlar ortaya çıkabilir ve birçok garip görsel olgu görülebilir. Ayrıca, zihninizin de garip şeyler yaptığını farkedebilirsiniz! Sorun yok. Bu deneyimler konsantrasyon gelişimini doğal bir parçasıdır; zihin rahatladıkça ortaya çıkarlar, bu yüzden bunlar hakkında ne rahatsız olun ne de heyecanlanın.

Tibet’in Rüya ve Uyku Yogası – Tenzin Wangyal Rinpoche

Not : Yazının görseli olan Tibet “A” harfini tıklayıp açarsanız orjinal boyutta görebilir, word dosyasına yapıştırabilir, çıktısını alabilirsiniz.

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s