AFFETMEK ÜZERİNE

Affetmek sadece sorun yaratan duygusal travmalardan özgürleşmenizi sağlamaz, hayata bakış açınızda rasyonellik ve vizyon sağlamak için kişisel gelişiminizi de hızlandırır.

Teorik olarak hiçbir travması olmayan birinin de Affetme çalışması yapması gerekliliğinden bahsediyorum. Affetmek bu açıdan özgür ve duru bir bakış açısına hizmet eder.

Pek çoğumuz zihnimiz yüzünden affetmeye yanaşmayız çünkü onun getirdiği ürünlerin daha az farkındayızdır;

-Affetmek doğru bakış açısının gelişimine ışık tutar. Kararlılığınızın gelişmesine katkısı olur.

-Affetmek stres yaratan endişelerin temizlenmesini sağlar.

-Yaşamı affetme yönünden en az bir kere gören kişilerin içsel teması yakaladıkları ve yaşamlarının devamında da affetmeyi daima ön planda tuttukları oldukça sık rastlanan bir durumdur.

-Affetmek sizin sonsuz bir kaynak olduğunuzu bilmenizi sağlamlaştırır. Teorik olarak bildiğiniz bir şeyi içsel olarak da yaşamaya başlarsınız. İnancınız bilmeniz değildir. İçeride her şey zaten bilinmektedir.

-Affetmek çağın gerektirdiği bir teknoloji değildir. Affetmek, siz olana bir şeyler eklediğinizde (çocukluğunuzdan itibaren) ortaya çıkan bir arınma ihtiyacıdır.

-Affeden uzun yaşar. Elbette kısa bir yaşamı olan affetmiş olan kişinin fizik yaşının önemi yoktur. Uzun yaşamdan daha önemlidir kaliteli yaşam.

-Affetmek sizin aracılığınızla çevrenizde değişikliğe sebep olur. Çoğunlukla çevresel etmenlerin değişmediği durumlarda da çevrenizi değiştirmektesinizdir. Sabrınız arttığında çevreniz sizin aracılığınız ile değişir.

-Affetmek KOLAYDIR. Medyada “Ölmeden Önce Yapılması gereken 50 Şey” listesinde yer almaz. Bazen en çok dört dakikanızı alabilir. Ayakta, uzanarak, konuşurken affedilebilir. Eğer affetmeye yanaşıyorsa insan, başka bir şey yapmasına gerek yoktur. Sadece affediyorum demesi yeterlidir. Ancak affetmeyi teknik ayrıntıları ile denemek isteyen biri için de oldukça kolaydır.

-Affetmek, pek çok şifa sisteminin yapmasını beklediğiniz şeydir. Her tür salıverme bir çeşit affetmedir.

-Affetmek ile “Onu Allaha (İsa, Evren, Buda vs.) havale ediyorum.” aynı değildir. Affetmek itmek değil yakınlaşmaktır. Affeden kişi travmasına tutunmadığı için mücadele içinde olduğu şeyin bir başkası değil kendi olduğunu anlar. Yaşamın kendisine ait olduğunu ve onu yine kendisinin kirlettiğine vakıf olur.

-Affetmek, en basit duygusal sorunlardan başlayarak en zorlu hastalıklar listesinde bulunan kanser, anksiyete v.b. obsesif bozuklukları da yok eder.

-Affetmek rüyalarınızın değişmesini sağlar. Rüyalar pamuk veya jöle gibi sevimli şeylerdir. Onları görmek için can atmazsanız size görünmezler. Sevmeniz gerekmektedir. Affetmek aslında bilinçaltınızla samimiyete dayanan bir ilişki kurmanız anlamına gelir. Böylece sorunları çözmede kendinize dosthane yaklaşmış olursunuz. Bu durum arzularınıza yani rüyalarınıza yansır. Zorla değiştirmek istediğiniz şeyleri sevecenlikle şekillendirme ayrıcalığına kavuşursunuz. Tıpkı bir oyun hamurunu şekillendirir gibi.

İşte size örnek olabilecek bir affetme dizilimi;

(istiyorsanız oturun, sol elinizi avuç içiniz karşıya bakacak şekilde dizinizin üzerinden aşağı sarkıtın, -diziniz müsait değilse elinizi yere doğru sarkıtın ancak bir yere dayayın- sağ elinizi avuç içi yukarı bakacak şekilde göbeğinizin altına yerleştirin veya bu çok zor geliyorsa elinizi, dışı kucağınıza gelecek şekilde yerleştirin veya sadece elinizi kucağınızda bir yere bırakın öyle ki avuç içi yukarı baksın)

Solumdan sağımı, sağımdan solumu affediyorum.

Dişi enerjimi ve erkek enerjimi affediyorum. Dişi enerjimin içindeki yarım kalmışlığı ve genele hükmeden sonuçsuz bakış açısını affediyorum. Erkeğin kesin ve dik başlı hükmeden yanını ilahi dostlukla bütünleştiriyorum. Dişi ve erkek yanımı birleştiriyorum ki bunu yapmamdaki temel amaç teklik olsun.

Tüm bedenimi (yuvamı) ve organlarımı affediyorum.

Tanrıyı affediyorum ve böylece affedilemezliğimi onarıyorum. Benim tanrıyı affetmemde olan, sadece benim vasıtamla böyle olması gerektiğine izin vermiş olmasıdır. Bir gül diğerine benzese de her gül sadece kendi gibidir.

Beni benden affediyorum, tüm boyutlarda iç içe geçmiş beni.

Deneyimlerimi affediyorum. Burada bulunma sebebimden kendimi affediyorum, ben aslında hiç yoktum.

Sığınmaktan kendimi affediyorum ben hep sonsuzdum ve tabi ki şimdide akıyordum ama fark edemedim.

Günahkâr olduğumu düşünüyordum ve affedilemez olduğumu; yaratıcının bana olan sevgisini yargıladığım için kendimi affediyorum.

Egomu ve ondan rahatsız olduğunu apaçık belli eden varlıkları affediyorum buna bende dâhilim. Bana yenik düşmüş karıncayı ve onun vesilesiyle bana yenik düşmüş tüm varlıkları affediyorum, orada ben yoktum (kendimin farkında değildim) bu yüzden acı çektiler ve çektikleri acıya vesile olan egomu affediyorum. Tanrı oradaydı ve orada olan tanrının hükmü yerine geliyor zannediyordum. Tanrı oradaydı ve ben fark edemedim.

Affedilemez olmayı tüm insanlar adına salıveriyorum.

Arzularımı, tiksinmelerimi ve şehvetimi bedenimden salıyor, affediyorum.

Adımlarımı ve çocuk duruşumu yargılamayı affediyorum.

Bütünün içindeki ayrılığımı affediyorum ki o artık kimseye bir daha benim vasıtamla görünmesin.

Acıkmayı ve tokluğumun deneyimini bedenimden salıyorum. Tüm tükettiklerim için kendime biçtiğim heves ve arzularımın kaftanını sırtımdan çıkarabilirim. Ve tüm tüketmekten imtina ettiğim ya da gözlerimin üzerinde kaldığı nimetlerden boyutsal farkındalığımı çekiyorum.

Kendimi affediyorum, çünkü ben olmaktan mutluyum. Ben olduğumu ve bütünün toplamı olduğumu biliyorum…

erdinc

6 thoughts on “AFFETMEK ÜZERİNE

  1. Elinize yüreğinize sağlık harika ve çok yararlı bir paylaşımda bulunmuşunuz…teşekkürler…

  2. halime.. çok beğendim ve uyguladım..teşekkür ederim paylaşımınız için:)

Bir Cevap Yazın

