DAĞ DURUŞU-TADASANA

HER YÖNÜYLE YOGA – Tadasana yani dağ duruşu, ayakta yapılan duruşların temelidir. Tıpkı bir dağ gibi gökyüzüne kadar uzanabilmek için geniş ve sağlam bir temele sahip olmak istersiniz. Tadasana size ayakta nasıl doğru durulacağını öğretir. tadasanaBedeninizi dengede tutmayı, ağırlık merkezini bulmayı, yere sağlam ve tam basarak bedeni uzatıp esnetmeyi öğrenirsiniz.

İşe ayaklarınızı yan yana koyarak başlayın. Yapabiliyorsanız, ayak başparmaklarınızı ve ayak bileklerinizin iç taraflarını birbirine değdirin. Yapamıyorsanız, ayak bilekleri, diz ve kalçalar birbiriyle aynı hizada ve düz olacak şekilde ayakta durun, Vücudunuza yandan bakıldığı zaman kollarınız iki yanınızdan olmalı ve kulak, omuz, kalça diz ve ayak bileği düz ve dik bir çizgi oluşturmalıdır.

Ayak parmaklarınızı ve ayak parmaklarının köklerini iyice açıp yayarak ayakları aktif yoga pozisyonuna getirin ve ayak başparmaklarını, en küçük parmağın kökünü ve topuğun merkez noktasını yere bastırın. Ağırlık daha çok topuklarınızda olsun. Tabanlarınızı yere sıkıca basarken ayak kemerlerinizi yukarı kaldırın. Bacak kaslarınızı iyice yukarıya kalçalarınıza kadar uzatarak bu hareketin gücünü arttırın. Kaslarınızı kasarak diz kapaklarınızı yukarı itin. Uyluk kaslarınızı, kemiği iyice saracak şekilde sıkıştırın.

Şimdi artık gövdeyi rahatlıkla taşıyabilecek sağlam ve dengeli bir kaide oluşturdunuz. Bu tıpkı dağın üzerinde yükseleceği temeli oluşturmaya benzer. Kollarınızı kalçalarınıza koyun ve bedenin yan taraflarını kalçalarınızdan koltuk altlarınıza doğru esnetin. Bu hareket omurgada uzama ve boşluk yaratır.

Omurganın dikliğini bozmadan kollarınızı yeniden iki yanınıza yerleştirin ve başınızın üst noktasından başlayarak uzayın. Başınızı pelvisle aynı hizada dengede tutmayı çalışın. Omuzların gevşek olmasına ve kulaklara doğru kalkmadığına emin olun. Kürek kemiklerinizi arkaya doğru itip bastırın.

Göğsünüzün üst kısmını yukarı kaldırın ve köprücük kemiklerini genişletin. Tam nefes alarak rahatlık hissini ve harcadığınız çabayı dengeleyin. Nefesi almak için bedeni açın; bir yandan da doğru ve düzgün durmanın kendinizi ne kadar iyi hissetmenizi sağladığını gözlemleyin. Aynı anda hem gözlemleyen hem de gözlenen, hem gören hem de görülen olun.

Duruşun doğruluğunu garanti etmek için Tadasana sırt duvara dayalı olarak da yapılabilir. Sırtın duvara dokunması sayesinde elde edilen geri bildirim, gövdenin uzadığı şeklindeki hissin oluşmasına yardımcı olacaktır. Tadasana aynı zamanda yere yatıp ayak tabanlarını duvara dayamak suretiyle de uygulanabilir. Ayaklar bir yönde baskı uygulayarak yayılıp esnerken, bacakların diğer yönde esnetildiği bu çift yönlü hareketi daha da belirginleşir, çünkü zemin dokunma duyusunu geri besler ve ayaktayken olduğu gibi denge sağlamaya gerek duyulmaz.

Dağ duruşunun sağladığı yararlar şunlardır:

 

  • Doğru ve düzgün durmayı öğretir
  • Çevikliği artırır
  • Bacaklarda önemsiz duruş bozukluklarını düzeltir
  • Ayak bileklerini güçlendirir
  • Sırt ve boyun ağrılarını geçirir
  • Göğsü açıp genişletir

ÖNEMLİ: Bir daha ki süpermarkette kasa sırasında beklediğinizde, zamanınızı yoga yapmak için bir fırsat haline dönüştürün. Ayakta beklerken bu duruşu uygulayın. Ayaklarınızı sıkıca basın, bacaklarınızı iyice esnetin ve omurganızı kuyruk sokumundan başınızın en üst noktasına kadar uzatın. Burnunuzdan nefes alıp verin ve göğsünüzü havayla doldurup yukarı kaldırın.

HER YÖNÜYLE YOGA

Cynthia Worby

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s